Okres, jaki minął pomiędzy narodzinami Adama a narodzinami Jezusa Chrystusa, o którym mowa w akapitach poprzedzających, uwzględnia czas życia kolejnych pokoleń liczonych od Seta, czyli trzeciego syna Adama i Ewy, z uwzględnieniem czasu życia Adama, natomiast okres ten nie uwzględnia czasu życia dwóch pierwszych synów Adama i Ewy, czyli Kaina i Abla, a także potomków Kaina. W treści Pism Świętych Starego Testamentu wyrażony został odrębny rodowód Adama i Ewy, Kaina oraz Abla, a także rodziny oraz potomków Kaina. Rodowód ten nie określa czasu życia poszczególnych osób, a jedynie wskazuje ilościowy skład pierwotnej rodziny Adama. Do rodziny tej, poza osobami wymienionymi w zdaniu poprzedzającym, należeli: żona Kaina, czterech potomków Kaina, liczonych od Henocha do Metuszaela, a także ich żony, pięty potomek Kaina, czyli Lemek, a także jego dwie żony, trzech synów Lemka, a także ich żony, jedna córka Lemka, a także jej małżonek. Oznacza to, iż do pierwotnej rodziny Adama, przed narodzinami Seta, należały 24 osoby. Liczbowy skład pierwotnej rodziny Adama przedstawia następujące równanie:

B.
2 + 6 + 4 + 2 + 8 + 1 + 1 = 24

Gdzie kolejne wartości wyrażają następujące grupy osób. Wartość 2 wyraża Adama i Ewę. Wartość 6 wyraża sześciu potomków Adama i Ewy, którzy zostali wymienieni w treści opisu stworzenia bezpośrednio, imiennie. Potomkowie ci liczeni są od pierwszego syna Adama i Ewy, czyli Kaina, do Lemka. Wartość 4 wyraża trzech synów oraz jedną córkę Lemka, którzy zostali wymienieni w treści opisu stworzenia bezpośrednio, imiennie. Kolejna wartość 2 wyraża dwie żony Lemka, które zostały wymienione w treści opisu stworzenia bezpośrednio, imiennie. Wartość 8 wyraża wszystkie żony, które nie zostały wymienione w treści opisu stworzenia bezpośrednio, imiennie, natomiast ich istnienie wynika z logicznego dorozumienia, zgodnie z którym niemożliwe jest spłodzenie potomka bez posiadania żony. Do żon tych należą żony potomków Adama, liczonych od Kaina do Metuszaela, a także żony trzech synów Lemka. Wartość 1 wyraża męża córki Lemka, który również nie został wymieniony w treści opisu stworzenia bezpośrednio, imiennie, natomiast jego istnienie wynika z logicznego dorozumienia, zgodnie z informacją, według której wszyscy członkowie rodziny Adama i Ewy, z wyłączeniem Abla, posiadali swe własne rodziny, a zarazem zgodnie z informacją, według której synowie oraz córka Lamka nie spłodzili dalszych potomków, co oznacza, iż wszyscy synowie Lemka posiadali swoje żony, jednak nie posiadali dzieci, a zarazem oznacza, iż córka Lemka posiadała męża, jednak nie posiadała dzieci. Ostatnia wartość 1 wyraża Abla, czyli drugiego z synów Adama i Ewy.

We no longer support Internet Explorer. Please upgrade your browser to improve your experience. Find out more.