A dla wszelkiego zwierza ziemi i dla wszelkiego ptactwa nieba i dla wszelkiego pełzającego po ziemi, w którym (jest) istota żyjąca w nim, wszelka zielona trawa na pokarm. I stało się tak. I widział Bóg wszystko co uczynił. I oto (było to) dobre bardzo. I był wieczór, i był ranek, dzień szósty.

2.6.2.       Czas trwania szóstego dnia stworzenia przypada na okres pomiędzy 868 793 040 – 4 793 040 lat przed rokiem narodzin Jezusa, zgodnie z następującym równaniem:

A.
868 793 040 − 864 000 000 = 4 793 040

Dzień szósty rozpoczął się więc 868 793 040 lat przed rokiem narodzin Jezusa, w momencie, w którym na Ziemi pojawiły się pierwsze formy organizmów zwierzęcych, a zakończył 4 793 040 lat przed rokiem narodzin Jezusa, w momencie, w którym na Ziemi pojawił się człowiek pierwotny zwany Ardipitekiem. W trakcie tego dnia nastąpiło zarówno powstanie pierwszych złożonych zwierząt, jak i ich ewolucja oraz rozróżnienie na wszelkie znane nam obecnie formy życia zwierzęcego wraz człowiekiem. Starożytne określenie bydło, w obecnym języku naukowym, oznacza całą linę ewolucyjną ssaków wraz z poprzedzającą ją linią gadów i ptaków, z wyłączeniem człowieka. Starożytne określenie płazy odnosi się do całej linii ewolucyjnej płazów wraz z poprzedzającą ją linią ryb. Natomiast starożytne określenie zwierzęta lądowe ziemi odnosi do całej linii ewolucyjnej bezkręgowców oraz ewentualnie innych niewymieniony, w zależności od przyjętej formy klasyfikacji kategorii systematycznych zwierząt. Oznacza to, iż poszczególne gromady zwierząt opisywane są poprzez gromady docelowe, z uwzględnieniem podziału na organizmy wodno-lądowe oraz typowo lądowe. Za szczytową gromadę wodno-lądową uznane zostały płazy. Za szczytową gromadę typowo lądową uznane zostały ssaki. Pozostałe gromady kręgowców, zarówno wodnych, jak i lądowych, uznane zostały za gromady poprzedzające. Zwierzęta bezkręgowe oraz pozostałe potraktowane zostały jako osobna grupa zwierząt. Zakończenie dnia przypada na moment, w którym na Ziemi istniał już człowiek, jednak w rozumieniu Pism Świętych nie był on jeszcze człowiekiem docelowym, od którego zaczyna się oficjalna historia ludzkości odbywająca się w trakcie siódmego dnia stworzenia.

We no longer support Internet Explorer. Please upgrade your browser to improve your experience. Find out more.